„Czy warto umierać w wannie?”

„Czy warto umierać w wannie?” na to pytanie odpowiada Prezydent Mariusz Czyszek podczas konferencji organizowanej wraz z UNIQA TU S.A. w dniu 13.06.18 w Akademickim Inkubatorze Przedsiębiorczości Politechniki Śląskiej, dla zarządców nieruchomości o prawnych i technicznych aspektach wentylacji w budynkach mieszkalnych.




Relacja z obrad X Śląskiego Forum Inwestycji, Budownictwa, Nieruchomości

Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z relacją z obrad „X Śląskiego Forum Inwestycji, Budownictwa, Nieruchomości”, które odbyło się w dniach  6-7 czerwca 2018r. w Budynku X Wydziału Architektury Politechniki Śląskiej w Gliwicach. Relacja dostępna pod poniższym odnośnikiem.

 

                                                               >>PRZEJDŹ<<




Najnowszy raport WHO dotyczący najbardziej zanieczyszczonych miast

Najpełniejsza na świecie baza danych dotycząca zanieczyszczenia powietrza została zaktualizowana. Według najnowszego raportu WHO, Indie są najbardziej zanieczyszczonym krajem na świecie. 

WHO szacuje, że dziewięć na dziesięć osób na całym świecie oddycha zanieczyszczonym powietrzem. W Unii Europejskiej osiem na dziesięć miast przekracza zalecaną przez WHO wytyczną.

 

Biorąc pod uwagę Unię Europejską, 15 z 20 najbardziej zanieczyszczonych miast  znajduje się w Polsce (6 z nich w województwie śląskim), co obrazuje poniższy wykres.

Więcej informacji można znaleźć pod poniższym odnośnikiem.

Źródło: https://unearthed.greenpeace.org/2018/05/02/air-pollution-cities-worst-global-data-world-health-organisation/

 

 

 




Nowe władze Śląskiej Izby Budownictwa!

W dniu 26 marca br. o godzinie 13.15 w siedzibie Katowickiej Spółdzielni Mieszkaniowej odbyło się Sprawozdawczo-Wyborcze Walne Zgromadzenie Śląskiej Izby Budownictwa, podczas którego dokonano wyboru nowych władz statutowych Izby.

Na podstawie rekomendacji dotychczasowego Prezydenta – Pana Tadeusza Wnuka oraz Rady Izby, Walne Zgromadzenie dokonało wyboru na Prezydenta Śląskiej Izby Budownictwa kadencji 2018-2021 Pana Mariusza Czyszka.

Walne Zgromadzenie podjęło również uchwałę o nadaniu Panu Tadeuszowi Wnukowi – Prezydentowi Śląskiej Izby Budownictwa w latach 2007-2017 Tytułu Honorowego Prezydenta Śląskiej Izby Budownictwa.

 




Wsparcie administracji w zakresie JPK_VAT dla mikroprzedsiębiorców

  • Trwa kampania informacyjno-edukacyjna ułatwiająca mikroprzedsiębiorcom złożenie Jednolitego Pliku Kontrolnego dla potrzeb VAT (JPK_VAT).
  • Ministerstwo Finansów udostępniło darmową aplikację do tworzenia i wysyłki pliku – e-mikrofirma.
  • Mikroprzedsiębiorcy pierwszy JPK_VAT za styczeń 2018 r. muszą złożyć do 26 lutego br.

Do dużych, średnich oraz małych firm, wraz z początkiem roku dołączyli mikroprzedsiębiorcy. Tym samym w lutym po raz pierwszy wszyscy czynni podatnicy podatku VAT prześlą do administracji skarbowej JPK_VAT. Ostatnią grupą objętą obowiązkiem wysyłania pliku są mikroprzedsiębiorcy, czyli firmy zatrudniające do 10 osób (i osiągające do 2 mln euro obrotów), które składają deklaracje VAT-7 lub VAT-7K, także jednoosobowe działalności gospodarcze.

„Przesyłanie JPK_VAT to z całą pewnością ważna zmiana zarówno dla najmniejszych firm, jak i dla Krajowej Administracji Skarbowej. W ten sposób domykamy ważny element związany z uszczelnianiem systemu podatkowego. Ta zmiana pozwoli na lepszy kontakt podatników z urzędem skarbowym. Wiedzą już o tym większe firmy, które wcześniej przekazywały JPK. Dzięki temu będziemy mogli za pośrednictwem maila lub SMS informować szerszą grupę przedsiębiorców o ewentualnych rozbieżnościach, błędnych informacjach zawartych w rozliczeniach. Przesyłanie JPK_VAT będzie także oznaczało zdecydowane zmniejszenie liczby fizycznych kontroli oraz czasu ich trwania” – powiedział Marian Banaś, wiceminister finansów i szef Krajowej Administracji Skarbowej.

Administracja skarbowa pomaga w składaniu JPK_VAT

Wiceszef resortu podtrzymał wcześniejszą deklarację dotyczącą udzielenia wsparcia przez administrację skarbową w wypełnianiu nowego obowiązku. „Zgodnie z zapowiedzią udostępniliśmy darmowe narzędzie, za pośrednictwem którego mikrofirmy będą mogły sporządzić i przesłać Jednolity Plik Kontrolny. Dodatkowo uruchamiamy infolinię dla przedsiębiorców, która dedykowana będzie JPK” – poinformował minister Banaś.

Minister Marian Banaś w otoczeniu swoich współpracowników przemawia podczas konferencji na tle ścianki prasowej na której widnieje napis „Krajowa Administracja Skarbowa

Generowanie JPK_VAT przez mikroprzedsiębiorców będzie możliwe za pośrednictwem aplikacji e-mikrofirma, którą można pobrać ze strony internetowej www.jpk.mf.gov.pl (link otwiera nowe okno w innym serwisie).

Zobacz, jak utworzyć, podpisać i wysłać JPK_VAT – krok po kroku (plik PNG 1 MB).

„Podatnicy nie muszą korzystać z usług biur rachunkowych lub płatnych programów księgowych. Przygotowana przez nas aplikacja jest łatwa w obsłudze i dostępna dla wszystkich bez jakichkolwiek opłat. Aby pomóc w wypełnianiu nowego obowiązku przygotowaliśmy też krótkie filmy instruktażowe, w których pokazujemy jak krok po kroku wypełniać i wysyłać JPK_VAT” – zapewnił wicedyrektor Departamentu Poboru Podatków w MF Zbigniew Wiliński.

Tutoriale są dostępne na kanale YouTube Ministerstwa Finansów (link otwiera nowe okno w innym serwisie).

Autoryzacja JPK_VAT na kilka sposobów

Do wysłania pliku JPK_VAT konieczna jest jego autoryzacja (uwierzytelnienie). Służy do tego jeden z dwóch podpisów elektronicznych: kwalifikowany podpis elektroniczny oraz Profil Zaufany (eGO), który można w bardzo prosty sposób założyć w każdym urzędzie lub przez Internet.

„Profil Zaufany to bezpłatny klucz do e-administracji – narzędzie, dzięki któremu można załatwić sprawy urzędowe bez wychodzenia z domu. Warto założyć go jak najszybciej – przede wszystkim powinni to zrobić przedsiębiorcy. Profil Zaufany da im gwarancję łatwego, szybkiego oraz bezpiecznego podpisania i przesłania JPK_VAT. Dlatego też apeluję: Przedsiębiorcy, nie czekajcie na ostatnią chwilę z założeniem Profilu Zaufanego. Zróbcie to już dziś. To nic nie kosztuje i jest bardzo proste. Profil Zaufany można założyć przez internet, na dwa sposoby – za pośrednictwem bankowości elektronicznej lub potwierdzając go w Punkcie Potwierdzającym. Wszystkie informacje na ten temat można znaleźć na stronie www.pz.gov.pl (link otwiera nowe okno w innym serwisie)” – powiedział sekretarz stanu w Ministerstwie Cyfryzacji Marek Zagórski.

Dodatkowo, aby zapewnić płynny proces przesyłania JPK_VAT, Ministerstwo Finansów zdecydowało o czasowym uruchomieniu możliwości uwierzytelniania pliku tak zwanymi danymi autoryzującymi. Podobne rozwiązanie funkcjonuje przy podpisywaniu rocznego zeznania podatkowego.

Infolinia KIS i dyżury ekspertów w urzędach skarbowych

Informacje w zakresie zakładania Profilu Zaufanego (eGO) będzie można uzyskać na infolinii Krajowej Informacji Skarbowej (KIS). Dzwoniąc pod numery telefonów: 801 055 055 (z tel. stacjonarnych) oraz 22 330 03 30 (z tel. komórkowych) i wybierając w systemie zapowiedzi numer 7 nastąpi przekierowanie do konsultantów w Ministerstwie Cyfryzacji, którzy odpowiedzą na pytania związane z zakładaniem i potwierdzaniem bezpłatnego Profilu Zaufanego (eGO), przydatnego również do prawidłowego złożenia JPK_VAT. Ponadto Infolinia KIS czynna będzie także w soboty 17 i 24 lutego (w godzinach od 9 do 13).

Zachęcamy też do kontaktu z ekspertami w urzędach skarbowych. W każdym urzędzie skarbowym w Polsce wyznaczeni są specjalni koordynatorzy do obsługi w zakresie JPK_VAT. Oni również będą pełnili dyżury 17 i 24 lutego (soboty).

JPK VAT w pigułce

JPK_VAT to zestaw informacji o zakupach i sprzedaży, który wynika z ewidencji VAT przedsiębiorcy za dany okres. Przesyła się go wyłącznie w wersji elektronicznej, w określonym układzie i formacie, ułatwiającym i standaryzującym przetwarzanie danych.

Kto składa JPK_VAT

Od 1 stycznia 2018 r. wszyscy podatnicy VAT, którzy składają deklaracje VAT-7 lub VAT-7K prowadzą elektroniczną ewidencję VAT (rejestr sprzedaży i zakupów VAT) i przesyłają ją jako JPK_VAT. Dotyczy to również najmniejszych przedsiębiorców – zatrudniających do 10 pracowników, o obrotach nieprzekraczających 2 mln euro rocznie, w tym także prowadzących jednoosobowe działalności gospodarcze.

Kiedy złożyć JPK_VAT

Informacje o prowadzonej ewidencji składa się jako JPK_VAT bez wezwania do 25. dnia po zakończeniu danego miesiąca (chyba że 25. dzień miesiąca wypada w sobotę lub dzień ustawowo wolny od pracy, wtedy jest na to czas do pierwszego dnia roboczego). Podatnik, który rozliczał się do tej pory metodą kwartalną, także prześle JPK_VAT co miesiąc. Pierwszy JPK_VAT za styczeń 2018 r. składa się od 1 do 26 lutego 2018 r. (ponieważ 25 lutego to niedziela). Przesyłanie JPK_VAT nie zwalnia podatników z obowiązku składnia miesięcznych lub kwartalnych deklaracji VAT.

Ważne: dane wykazywane w JPK_VAT powinny dokładnie odzwierciedlać ewidencję VAT oraz zgadzać się z danymi ujętymi w deklaracji VAT.

E-mikrofirma – prosta, intuicyjna i darmowa

Od 1 lutego 2018 r. podatnicy VAT otrzymali do dyspozycji nowe, bezpłatne narzędzie do wysyłania JPK_VAT – aplikację e-mikrofirma. E-mikrofirma nie jest programem finansowo-księgowym. To intuicyjna aplikacja ułatwiająca najmniejszym przedsiębiorcom wywiązywanie się z nowego obowiązku, w szczególności gdy nie korzystają z fachowej pomocy księgowej.

E-mikrofirma umożliwia m.in. wystawianie faktur krajowych, zapisywanie faktur zakupu, automatyczne utworzenie ewidencji VAT na podstawie wprowadzonych dokumentów czy dodanie sprzedaży paragonowej. Dzięki niej podatnicy automatycznie wygenerują JPK_VAT (na bazie ewidencji VAT), wyślą go do Ministerstwa Finansów oraz pobiorą Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO).

Inne ułatwienia dla podatników

Od 1 lutego 2018 r. są dostępne również nowe, ulepszone wersje:

  • formularza JPK_VAT w formacie CSV do sporządzenia JPK_VAT,
  • bezpłatnej aplikacji KLIENT JPK 2.0 (v.1.0.4.0) do przesyłania JPK_VAT.

W formularzu JPK_VAT przyjęto nową zasadę oznaczenia „celu złożenia” JPK_VAT. Cel złożenia „0″ zarezerwowano dla pierwotnego rozliczenia, natomiast „1″, „2″, „3″ itd. dla kolejnych korekt JPK_VAT za ten sam okres.

Dodano również pole z adresem e-mail, który ma ułatwić szybki kontakt organów podatkowych w przypadku rozbieżności w złożonym JPK_VAT.
Wypełnienie i aktualizowanie w strukturze JPK_VAT pola >Adres e-mail< umożliwia otrzymywanie na ten adres powiadomień z Ministerstwa Finansów, które dają podatnikowi prawo do korekty pliku bez konsekwencji.

Skąd pobrać e-mikrofirmę i pozostałe pliki

Aplikacja e-mikrofirma, a także formularz JPK_VAT i aplikacja KLIENT JPK 2.0 oraz informacje, jak utworzyć i wysłać JPK_VAT, są dostępne na stronie jpk.mf.gov.pl (link otwiera nowe okno w innym serwisie).

Profil Zaufany (eGO)

Kluczowym elementem prawidłowego wysłania pliku jest jego autoryzacja. Składany plik JPK_VAT można uwierzytelnić: podpisem kwalifikowanym albo bezpłatnym Profilem Zaufanym (eGO).

Dzięki bezpłatnemu Profilowi Zaufanemu (eGO) mikroprzedsiębiorcy mogą:

  • łatwo, szybko i bezpiecznie wysyłać wymagane pliki,
  • mieć pewność, że właściwie autoryzują i podpiszą JPK_VAT.

Profil Zaufany (eGO) to bezpłatne narzędzie, dzięki któremu można potwierdzać swoją tożsamość w Internecie (służy, jako elektroniczny podpis) i korzystać z wielu usług online na portalach urzędowych. Za jego pomocą można załatwić sprawy m.in. na Platformie Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych czy założyć firmę w Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej.

Profil Zaufany można założyć na dwa sposoby:

  • przez system bankowości elektronicznej bez konieczności wychodzenia z domu,
  • przez Internet potwierdzając go w Punkcie Potwierdzającym (lista na stronie www.pz.gov.pl link otwiera nowe okno w innym serwisie). Potwierdzenia będzie można też dokonać podczas dyżurów w urzędach skarbowych w dniach 17 i 24 lutego w godzinach 9:00-13:00.

Szczegółowe informacje dotyczące możliwości założenia Profilu Zaufanego (eGO) znajdują się na stronach internetowych (link otwiera nowe okno w innym serwisie):

Zobacz prezentację na temat JPK_VAT (plik PDF 7 MB)

 




ŚIB Laureatem Laurów Umiejętności i Kompetencji!

XXVI Gala Laurów Umiejętności i Kompetencji odbyła się 20 stycznia 2018 roku w Domu Muzyki i Tańca w Zabrzu.

Regionalna Izba Gospodarcza w Katowicach od ponad 25 lat pielęgnuje tradycję przekazywania podziękowań za wkład w pracę nad zmianami otaczającej nas rzeczywistości wybitnym osobistościom świata nauki, biznesu, kultury i polityki. 

Kapituła Laurów Umiejętności i Kompetencji, która w tym roku przyznała łącznie 87 wyróżnień, nagrodziła Prezydenta Śląskiej Izby Budownictwa – Pana Tadeusza Wnuka Kryształowym Laurem Umiejętności i Kompetencji, a Śląską Izbę Budownictwa z okazji 20-lecia działalności – Platynowym Laurem w kategorii „Samorząd terytorialny, zawodowy i gospodarczy”. 

Pełna relacja z tej uroczystości znajduję się na stronie Laurów – RELACJA

 

 




Wyniki konkursu – osiedle Traugutta w Sosnowcu

Po identyfikacji prac w konkursie na opracowanie koncepcji architektoniczno-urbanistycznej zespołu mieszkalnego przy ul. Romualda Traugutta w Sosnowcu w dniu 12 stycznia br. o godzinie 11.00 w siedzibie Miejskiego Zakładu Zasobów Lokalowych w Sosnowcu informujemy, że:

 

I (pierwsze) miejsce w Konkursie przyznano

SW ARCHITEKCI SP. Z O.O. z siedzibą w Częstochowie

 

II (drugie) miejsce w Konkursie przyznano

PRACOWNIA PROJEKTOWA MIZAWA z siedzibą w Sosnowcu

 

Dodatkowo Sąd Konkursowy zdecydował o nadaniu wyróżnienia dla 

AB PROJEKT SP. Z O.O. z siedzibą w Tychach

za nowoczesne rozwiązania architektoniczne.

 

Serdecznie gratulujemy!

 




Ogłoszenie wyników konkursu – osiedle Traugutta w Sosnowcu

Sąd Konkursowy w dniu 10 stycznia br. wyłonił zwycięską pracę o nr 648536 w konkursie na opracowanie koncepcji architektoniczno-urbanistycznej zespołu mieszkalnego przy ul. Romualda Traugutta w Sosnowcu.
Ogłoszenie wyników i identyfikacja prac będzie miała miejsce w dniu 12 stycznia br.
o godzinie 11.00 w siedzibie Miejskiego Zakładu Zasobów Lokalowych w Sosnowcu, ul. Partyzantów 10A z udziałem władz miasta i mediów regionalnych.

Serdecznie zapraszamy!




Relacja z otwartego spotkania władz statutowych Izby, firm członkowskich oraz uczestników Forum Budownictwa Śląskiego

W dniu 14 grudnia br. w siedzibie Architektonicznego Biura Projektów AB-PROJEKT w Tychach, odbyło się otwarte posiedzenie członków Rady naszej Izby wraz z Komisją Rewizyjną oraz członków Rady Programowo Konsultacyjnej, z udziałem kierownictwa firm członkowskich.

Tradycyjnie w trakcie tego spotkania miało miejsce podsumowanie naszej wspólnej działalności w bieżącym roku,  wręczenie Medali 20-lecia Śląskiej Izby Budownictwa, jak również wzajemne złożenie życzeń Świątecznych i Noworocznych.

Serdecznie dziękujemy wszystkim za tak liczną obecność.




Umowa z Kirgiskim Państwowym Uniwersytetem Budownictwa, Transportu i Architektury

W czwartek, 14 grudnia 2017r., odbyło się oficjalne przekazanie podpisanej przez rektora prof. Arkadiusza Mężyka umowy o współpracy pomiędzy Politechniką Śląską a Kirgiskim Państwowym Uniwersytetem Budownictwa, Transportu i Architektury im. N. Isanowa.

W spotkaniu uczestniczyli: prorektor ds. współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym prof. Janusz Kotowicz, generalny konsul honorowy Republiki Kirgiskiej mgr Janusz Jacek Krzywoszyński, dziekan Wydziału Architektury dr hab. inż. arch. Klaudiusz Fross, a także wiceprezydent Śląskiej Izby Budownictwa mgr inż. Mariusz Czyszek, członek Rady Społecznej Politechniki Śląskiej.

Podczas spotkania przedyskutowano zakres przyszłej współpracy w ramach umowy pomiędzy uczelniami. Poruszone tematy dotyczyły realizacji wspólnych projektów i grantów, współorganizowania seminariów, konferencji i sympozjów oraz możliwości przyszłej wymiany studentów, doktorantów i pracowników naukowo-dydaktycznych.

Podczas wizyty konsula ustalono także, że konieczna będzie intensyfikacja działań w kierunku współpracy obu uczelni, czemu służyć ma przyszłe spotkanie władz w siedzibie Politechniki Śląskiej bądź na Kirgiskim Państwowym Uniwersytecie Budownictwa, Transportu i Architektury.

Na obecnym etapie pieczę nad realizacją umowy sprawować będzie Wydział Architektury, w przyszłości jednak planowane jest poszerzenie współpracy w ramach innych obszarów m.in. budownictwa i transportu.




Kodeks urbanistyczno-budowlany – nowy tekst projektu

23 listopada 2017 r. na stronie internetowej Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa opublikowano nową wersję projektu Kodeksu urbanistyczno-budowlanego, będącą efektem prowadzonych konsultacji publicznych oraz uzgodnień międzyresortowych. Projekt powstał po analizie uwag zgłaszanych w toku konsultacji, w tym w ramach szeregu spotkań konsultacyjnych, seminariów i konferencji, angażujących zarówno przedstawicieli organów władzy publicznej, profesjonalistów, jak i zainteresowanych obywateli. Były to jedne z najszerszych konsultacji publicznych projektu rządowego w tej kadencji prowadzone od września 2016 r.

>> POBIERZ <<

Nowy projekt Kodeksu nie jest wersją ostateczną – wypracowane rozwiązania systemowe będą wymagać jeszcze pracy redakcyjnej oraz dalszych dyskusji, dotyczących szczegółów przesądzających o spójności i jednolitej interpretacji Kodeksu. Kolejnym krokiem w pracach nad Kodeksem będzie organizacja spotkań roboczych z poszczególnymi resortami, przedstawicielami samorządów oraz środowisk profesjonalnych, w celu wypracowania tych rozwiązań oraz symulacji ich zastosowania w praktyce. W dużym stopniu ułatwi to formalny proces legislacyjny, w tym opiniowanie przez Komisję Wspólną Rządu i Samorządu Terytorialnego oraz organy pomocnicze Rady Ministrów.

W najbliższym czasie projekt zostanie uzupełniony o ustawę – Przepisy wprowadzające Kodeks urbanistyczno-budowlany oraz o tabele zawierające odniesienie się do uwag zgłoszonych w toku konsultacji publicznych.

Więcej informacji…




Relacja z Jubileuszowej XX Gali Budownictwa

Szanowni Państwo, 18 listopada br. w Akademii Muzycznej
im. K. Szymanowskiego w Katowicach z koncertem Opery Śląskiej w Bytomiu, odbyła się Jubileuszowa XX Gala Budownictwa. Przedstawiamy Radę Patronacką
i Współorganizatorów tego wydarzenia:

 

Serdecznie zachęcamy do zapoznania się z relacją zdjęciową z Jubileuszowej XX Gali Budownictwa:

>> PRZEJDŹ <<




Relacja zdjęciowa z Jubileuszu 20-lecia Śląskiej Izby Budownictwa

Szanowni Państwo,

Serdecznie zachęcamy do zapoznania się z relacją zdjęciową Jubileuszu 20-lecia Śląskiej Izby Budownictwa, który odbył się dnia 19 października br. w Sali Marmurowej Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach oraz Sali Sejmu Śląskiego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego wraz z II konferencją „IX Śląskiego Forum, Inwestycji, Budownictwa, Nieruchomości”.

>> PRZEJDŹ <<

>> PRZEJDŹ CZ. II <<

Partnerem Merytorycznym II konferencji była firma Redbloc Systems.

redbloc to innowacyjna technologia prefabrykacji ścian i ich elementów z cegły, kamienia wapiennego, betonu pumeksowego, pienistego, komórkowego i bloczków betonowych wykorzystywanych następnie do stawiania budynków 

Zalety technologii redbloc:
– innowacyjna technologia prefabrykacji ścian
– w pełni zautomatyzowana produkcja
– krótki czas wiązania
– wysoka jakość i dokładność
– prefabrykowane elementy ścian
– możliwa grubość ścian od 10 do 51 cm
– prefabrykowane nadproża i otwory
– wszechstronne zastosowanie (od domów jednorodzinnych po obiekty przemysłowe)

Dzięki zastosowaniu technologii redbloc możliwa jest sprawna i szybka budowa różnego typu obiektów.

Kontakt:

Redbloc – technologies to build on
Eferdinger Straße 175
4600 Wels
Österreich
 +43 7242 463 20
+43 7242 463 20 14
 info@redblocsystems…
 www.redblocsystems.com



Odpowiedzi do zapytań – konkurs na koncepcję zespołu mieszkalnego w Sosnowcu przy ul. Traugutta

pyt. W warunkach konkursu przedstawione zostały założenia dotyczące wysokości obiektów jako 6 kondygnacyjnych i ilości mieszkań 100 -120 mieszkań. Czy można zaprojektować obiekty o wysokości 5 kondygnacji zachowując wymaganą ilość mieszkań?
odp. Musi zostać zachowana wymagana regulaminem ilość kondygnacji (6 kondygnacji).

pyt. W regulaminie konkursu przedstawiony został maksymalny planowany koszt realizacji inwestycji na podstawie opracowanej dokumentacji projektowej, który nie może przekroczyć kwoty: 14 000 000 zł. Czy wiążąca jest maksymalna kwota?
odp. Ze względu na zmieniające się warunki rynkowe, tj. koszty pracy i materiałów, maksymalny planowany koszt realizacji inwestycji może wzrosnąć do maksymalnie 10%.

pyt. Czy nowy plan miejscowy dotyczący terenu objętego opracowaniem jest uchwalony ?
odp: Miejscowy przestrzenny plan zagospodarowania jest w aktualizacji zgodnie z założeniami regulaminu.

pyt. Czy wszystkie budynki istniejące na terenie objętym opracowaniem przeznaczone są do rozbiórki? 
odp: Tak, budynki przeznaczono do wyburzenia.

REFERENCJE

pyt. Czy referencje mają dotyczyć obiektów zrealizowanych, czy wyłącznie obiektów na które wykonano dokumentację ?
odp: Referencje mogą dotyczyć projektów, na które uzyskano pozwolenie na budowę.

pyt. Czy organizator może wydłużyć okres referencji?
odp: Nie.

ZAKRES PROJEKTU ZAGOSPODAROWANIA TERENU

pyt. Czy organizator konkursu dysponuje zapewnieniami dostawy/odbioru mediów oraz warunkami technicznymi wykonania przyłączy ?
odp: Nie na etapie koncepcji.

pyt. Jak w sytuacji braku warunków technicznych wykonania przyłączy ma wyglądać pokazanie koncepcji uzbrojenia terenu i wskazanie kierunków, z których media będą dostarczane ?
odp: W koncepcji mogą pojawić się proponowane uzbrojenia terenu.

ELEMENTY KONCEPCJI

pyt. Czy wykonanie następujących dokumentów: „Badania geotechniczno – inżynierskie, Inwentaryzacja zieleni z zakresem wycinek, Zlecenie i opracowanie mapy do celów projektowych ” jest na etapie koncepcji konkursowej konieczne?
odp: Badania geotechniczno-inżynierskie konieczne będą na etapie projektowania, nie koncepcji.

pyt. Jak będzie traktowany uczestnik konkursu, który mapy do celów projektowych nie dostarczy w wyznaczonym terminie (29.12.2017 r.)?
odp: Dla opracowania koncepcji dopuszczalne jest wykorzystanie mapy zasadniczej. Brak mapy do projektowania nie będzie wadą koncepcji.

PROJEKTOWANA ZABUDOWA

pyt. Czy przedmiotem konkursu jest projekt trzech budynków mieszkalnych i jednego z usługami w przyziemiu czy czterech wyłącznie mieszkalnych?
odp: Przedmiotem konkursu są 4 budynki mieszkalne, propozycje usług i ich usytuowanie pozostawia się projektantom.

pyt. Czy dopuszcza się lokalizację garaży w piwnicach budynków, czy mają być wyłącznie dostępne z poziomu terenu?
odp: Dopuszcza się lokalizację garaży w piwnicach.




Wyniki kwalifikacji – konkurs na koncepcję zespołu mieszkalnego w Sosnowcu przy ul. Traugutta

Katowice, 26 października 2017 r.

Śląska Izba Budownictwa, jako Organizator konkursu na

OPRACOWANIE KONCEPCJI ARCHITEKTONICZNO – URBANISTYCZNEJ ZESPOŁU MIESZKALNEGO PRZY UL. ROMUALDA TRAUGUTTA W SOSNOWCU

informuje, że zgodnie z pkt. 13.1 Regulaminu konkursu, Sąd konkursowy po rozpoznaniu „Wniosków o dopuszczenie do udziału w konkursie” i dołączonych do niego dokumentów kwalifikuje do dalszego udziału w konkursie następujących uczestników:

  1. PPA PODCZASZY PRACOWNIA ARCHITEKTURY SP. Z O.O. SP. K. W KRAKOWIE
  2. RAFAŁ DROBCZYK SP. Z O.O. W GLIWICACH
  3. BAZUKASTUDIO SP. Z O.O. W KRAKOWIE
  4. SPÓŁDZIELNIA PRACY „INWESTPROJEKT-KATOWICE” W KATOWICACH
  5. PRACOWNIA PROJEKTOWA „FORMAT” W JELENIEJ GÓRZE
  6. PRACOWNIA PROJEKTOWA MIZAWA W SOSNOWCU
  7. SW ARCHITEKCI SP. Z O.O. W CZĘSTOCHOWIE
  8. BM ACHITEKCI BUREK MAŃKOWSKI SP. J. W WARSZAWIE
  9. ARCHITEKTONICZNE BIURO PROJEKTÓW „AB-PROJEKT” SP. Z O.O. W TYCHACH

 

O wyniku kwalifikacji uczestnicy zostaną poinformowani pisemnie (e-mail).

Zgodnie z pkt. 13.2 Regulaminu konkursu, prace konkursowe należy składać w siedzibie Organizatora do dnia 29.12.2017r. do godz. 12.00.

 




Ogłoszenie o konkursie na opracowanie koncepcji architektoniczno-urbanistycznej

OGŁOSZENIE
Miejski Zakład Zasobów Lokalowych ogłasza konkurs na:
opracowanie koncepcji architektoniczno- urbanistycznej zespołu mieszkalnego
przy ul. Romualda Traugutta w Sosnowcu

Założenia: Działka około 1ha usytuowana w sąsiedztwie płytkiego wydobycia górniczego.

Projekt 4 budynków mieszkalnych wraz z infrastrukturą i zagospodarowaniem przestrzennym (drogi, parkingi, teren rekreacji).
• Budynki dostosowane dla osób niepełnosprawnych.
• Budynki o wysokości 6 kondygnacji.
• Mieszkania preferowane 40-60m2.
• Ilość mieszkań oczekiwana: 100-120
• Pozostałe wymagania zgodnie z będącym w trakcie opracowania Miejscowym Planem Zagospodarowania.

Regulamin konkursu znajduje się poniżej oraz na stronie www.mzzl.pl
Informacje można również znaleźć na stronie Urzędu Miasta Sosnowiec.

REGULAMIN KONKURSU

ZAŁĄCZNIK 1,2,3

Druki do pobrania:

 

 




Serwis zdjęciowy z otwartego posiedzenia Rady, kadry kierowniczej przedsiębiorstw członkowskich oraz uczestników Forum Budownictwa Śląskiego

Stadion Śląski na miesiąc przed startem

 

4 września br. odbyło się drugie w tym roku spotkanie kadry kierowniczej przedsiębiorstw członkowskich Izby w siedzibie Spółki Stadion Śląski w Chorzowie. Na miesiąc przed oficjalnym otwarciem Stadionu zwiedzono cały obiekt,  zapoznano się z postępem prac prowadzonych na trybunach i płycie stadionu.

W czasie spotkania Krzysztof Klimosz, Prezes Zarządu Spółki, zapoznał przybyłych z aktualnym stanem robót prowadzonej kompleksowej modernizacji Stadionu, mówił również o problemach związanych z eksploatacją obiektu w przyszłości i programem imprez, które już planowane są do przeprowadzenia  na odnowionym Stadionie Śląskim.

 




Serdecznie zapraszamy na Targi Budownictwa!


Zapraszamy Państwa do udziału lub odwiedzenia

największych branżowych targów w Polsce południowej.

52 Międzynarodowych Targów Budownictwa i Wyposażenia Wnętrz „Jesień 2017”
oraz 19 Targów Technik Grzewczych i Zielonych Energii „Instal System 2017”
które odbędą się w Bielsku – Białej, w dniach 22 – 24 września 2017.

Międzynarodowe Targi Budownictwa w Bielsku-Białej organizowane są od 26 lat na pograniczu polsko – czesko – słowackim. Odbywają się co roku w dwóch edycjach: wiosennej i jesiennej. Jesienna edycja targów budownictwa jest połączona z Targami Technik Grzewczych i Zielonych Energii  „Instal System 2017”. Połączenie tych dwóch tematów daje szerszy przegląd ofert rynku budowlanego i grzewczego.

Prestiżowe, honorowe patronaty nad imprezą sprawują:
• Minister Infrastruktury i Budownictwa – Andrzej Adamczyk
• Premier RP 1997 – 2001, Przewodniczący PE 2009 – 2012, Poseł do PE od 2004 roku – Jerzy Buzek
• Prezydent Miasta Bielska – Białej – Jacek Krywult

Tematem przewodnim targów jest: „DOM ENERGETYCZNIE INNOWACYJNY”, czyli efektywny ekonomicznie
i energetycznie, zapewniający wysoki komfort życia mieszkańców i niskie koszty eksploatacji. Temat ten realizowany będzie poprzez ekspozycje targowe, jak i specjalistyczną konferencję w pierwszym dniu targów.

Korzyści z udziału w targach:

• Prezentacja oferty firmy dla ponad 7 000 zwiedzających z Polski, Czech i Słowacji.
• Pozyskanie nowych kontraktów oraz klientów indywidualnych i biznesowych z kraju i zagranicy.
• Podtrzymanie kontaktów z dotychczasowymi partnerami .
• Możliwość zdobycia prestiżowych nagród w Konkursie Targowym o Złoty Filar Budownictwa dla
najlepszych, innowacyjnych, energooszczędnych produktów prezentowanych na targach.

Korzyści dla osób odwiedzających targi – prywatnych i biznesowych inwestorów:

• Zapoznanie się z bogatą ofertą innowacyjnych, energooszczędnych , najnowszych materiałów
i technologii budowlanych, ciekawymi propozycjami i rozwiązaniami w technice grzewczej i OZE.
Na targach również dużo ofert z zakresu wyposażenia wnętrz.
• Możliwość porównania ofert , cen oraz zasięgnięcia opinii i porad ekspertów.
• Oszczędność czasu, wszystko w jednym miejscu.
• Bezpośredni kontakt z producentem i dystrybutorem.

Wydarzenia i atrakcje targowe:

• Konferencja na temat : „Dom Energetycznie Innowacyjny” (zapisy od dnia 21 sierpnia, ilość ograniczona).
• Giełda Kooperacyjna – Zapraszamy firmy do udziału w Międzynarodowej Giełdzie Kooperacyjnej B2B organizowanej 22 września br. na terenie targów . Udział bezpłatny.
• Autobus Energetyczny – to mobilne centrum edukacyjno-informacyjne dotyczące efektywności energetycznej i przeciwdziałania zmianom klimatu.
Eksperci obecni w Autobusie będą przez trzy dni targów przekazywać najbardziej aktualną wiedzę na tematy związane ze zmianami klimatu i efektywnością energetyczną.
• Konkurs na najbardziej ” Innowacyjny produkt” prezentowany na targach Instal System 2017.
Wybierają i głosują internauci. Wykaz innowacyjnych produktów zamieszczony jest na stronie targów Instal System 2017. Wśród głosujących zostaną przyznane cenne nagrody.
Głosowanie zostanie uruchomione na stronie internetowej targów Instal System 2017 od 21 sierpnia do 18 września br. W dniu 20 września podane będą wyniki na stronie targów .
W czasie uroczystości otwarcia targów w dniu 22 września o godz. 10.00 zostanie wręczony specjalny Dyplom dla firmy, której zgłoszony produkt zdobył największe uznanie w oczach internautów.
• Klub Małego Budowlańca – tradycyjnie funkcjonuje na targach już od lat. Tutaj można pozostawić swoje pociechy, gdzie pod okiem fachowych instruktorów mogą one rozwinąć m. in. umiejętności planowania działań twórczych, usprawnić swoje manualne zdolności poprzez warsztaty budowania małych domków. W międzyczasie spokojnie można zwiedzić stoiska targowe.
• Konkurs dla zwiedzających. Do wygrania cenne nagrody ufundowane przez Wystawców i Organizatora targów.
Ogłoszenie wyników w dniu 24 września br. w ostatnim dniu targów o godz. 14.00 na stoisku Organizatora targów.

Informacje targowe:

• Targi odbędą się w Hali Widowiskowo-Sportowej w Bielsku-Białej pod Dębowcem, przy ul. Karbowej 26 w dniach 22 – 24 września br.
Będą udostępnione do zwiedzania: piątek i sobota w godz. 10.00 – 18.00,
natomiast w niedzielę od godz. 10.00 do 16.00.
• Bilet wstępu jest w cenie 10 zł.
Grupy zorganizowane – wstęp na targi bezpłatny. Należy się zgłosić w punktach kasowych.
• Zarejestrowani uczestnicy Konferencji „Dom Energetycznie Innowacyjny” zapewniony mają bezpłatny wstęp na targi. Należy się zgłosić do punktów kasowych.
• E-bilet – bezpłatne wejście na targi. Będzie dostępny od 4 września br . Należy go pobrać ze strony internetowej targów od dnia 4 września , wydrukować i okazać w punktach kasowych .
• Katalog Wystawców w cenie 5 zł do nabycia w punktach kasowych.
• Przewidujemy udział ok. 240 firm polskich i zagranicznych z szeroko pojętej branży budowlanej, wyposażenia wnętrz, techniki grzewczej, instalacyjnej, oświetleniowej i zielonych energii.
• Powierzchnia wystawiennicza – 5 000 m² w Hali i 1500 m² na terenach zewnętrznych.
• Zapewniamy bezpłatne parkingi w bezpośrednim sąsiedztwie Hali Wystawowej.

Więcej informacji o targach na stronie internetowej imprezy: www.targibielskie.pl

Organizatorem targów jest Astra Biuro Promocji i Wystaw.




Relacja z obrad IX Śląskiego Forum Inwestycji, Budownictwa, Nieruchomości

Uprzejmie zapraszamy do zapoznania się z relacją z obrad „IX Śląskiego Forum Inwestycji, Budownictwa, Nieruchomości”, które odbyło się w dniach 21-22 czerwca 2017r. w Centrum Edukacyjno-Kongresowym Politechniki Śląskiej w Gliwicach, dostępną pod poniższym odnośnikiem.

POBIERZ

 

 




Podpisanie „Porozumienia o współpracy” z RIPH Gliwice

Podczas pierwszego dnia konferencji „IX Śląskiego Forum Inwestycji, Budownictwa, Nieruchomości” w dniu 21 czerwca 2017r. w Centrum Edukacyjno-Kongresowym Politechniki Śląskiej w Gliwicach, miało miejsce podpisanie kolejnego „Porozumienia o współpracy” Śląskiej Izby Budownictwa, tym razem z Regionalną Izbą Przemysłowo-Handlową w Gliwicach.

Powyższe samorządy gospodarcze reprezentowali (od lewej): Pan Piotr Kukurba – Przewodniczący Rady i Pan Wiktor Pawlik – Prezes RIPH w Gliwicach oraz Pan Tadeusz Wnuk – Prezydent i Pan Mariusz Czyszek – Wiceprezydent ŚIB.

Życzymy owocnej współpracy, mającej na celu realizację wielu interesujących, a przede wszystkim merytorycznych przedsięwzięć.




Prezentacje konferencji – IX Śląskie Forum

Szanowni Państwo,

Poniżej dostępne są prezentacje autorskie konferencji IX Śląskiego Forum Inwestycji, Budownictwa, Nieruchomości, która odbyła się w dniach 21-22 czerwca br. w Centrum Edukacyjno-Kongresowym Politechniki Śląskiej oraz Budynku X Wydziału Architektury tej Uczelni.

SESJA II – PROGRAM „MIESZKANIE +” W BUDOWNICTWIE

 

SESJA III – POPRAWA KOMFORTU UŻYTKOWANIA BUDYNKÓW – ASPEKTY PRAKTYCZNE

 

SESJA IV – BIM I POSZERZONA RZECZYWISTOŚĆ W BUDOWNICTWIE

 

SESJA V – UTRZYMANIE I NAPRAWA ELEMENTÓW KONSTRUKCYJNYCH BUDYNKÓW

 

SESJA – REWITALIZACJA MIASTA, OSIEDLI I TERENÓW POPRZEMYSŁOWYCH

 




Podsumowanie medialne Targów Budowlanych SIBEX 2017

Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z podsumowaniem medialnym 10 jubileuszowej edycji Targów Budowlanych SIBEX 2017 oraz 2 edycji Targów DZIAŁKI I OGRODY 2017:

PODSUMOWANIE MEDIALNE

 




12 edycja Forum Nowej Gospodarki – relacja

W Parku Naukowo-Technologiczny Euro-Centrum w Katowicach odbyła się dwunasta już edycja Forum Nowej Gospodarki będącego miejscem spotkań i wymiany doświadczeń liderów nauki, biznesu i administracji. Tym razem, 9 czerwca grono ekspertów dyskutowało o niskiej emisji i wyzwaniach jakie stawia przed nami walka z tym problemem, a także o gospodarce niskoemisyjnej jako szansie dla rozwoju województw śląskiego i małopolskiego.

– Kwestia przeorientowania na gospodarkę niskoemisyjną jest procesem długotrwałym – podkreślił Michał Gramatyka, członek zarządu województwa śląskiego otwierając plenarną sesję „Gospodarka niskoemisyjna szansą dla województw śląskiego i małopolskiego”.
– Naszym celem jest lobbowanie za rozwiązaniami dążącymi do ograniczenia niskiej emisji, za promowaniem gospodarki niskoemisyjnej – nie ukrywał otwierając obrady XII Forum Roman Trzaskalik, prezes PNT Euro-Centrum.

Problem niskiej emisji stał się na tyle uciążliwy, że władze samorządowe Małopolski i Śląska podjęły uchwały antysmogowe, zaś kolejne województwa rozważają wprowadzenie podobnych uchwał. Żeby jednak były one skuteczne, wymagają odpowiednich nakładów finansowych i zmian w legislacji centralnej.
– 7 kwietnia przyjęliśmy tzw. uchwałę antysmogową. Proces jej tworzenia trwał ponad rok. Zrobiliśmy tyle, na ile pozwala nam prawo – mówił Michał Gramatyka. Wicemarszałek przypomniał, że idziemy śladem innych państw europejskich mających bogate doświadczenia z walką ze smogiem i dlatego polskie zmagania z niską emisją nie wymagają szukania jakichś nowych rozwiązań ponad te, które sprawdziły się w Europie w praktyce. W przekonaniu senatora Adama Gawędy (PiS) gospodarka niskoemisyjna jest przyszłością Polski. Ale… Żyjemy w regionie bogatym w węgiel kamienny, na którym opiera się krajowa energetyka. Przejście na inne paliwa, droższe od węgla, jest przyszłościowe – podkreślał senator, dodając, że węgiel musi być wykorzystywany właściwie. np. przez systemowe ogrzewanie ciepłownicze.

Prezes Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach Tadeusz Donocik podkreślał, że jeśli w kolejnych województwach samorządowe uchwały antysmogowe będą opierały się na podobnych zakazach jak na Śląsku czy w Małopolsce, ministrowi energii będzie łatwiej podjąć odpowiednie decyzje.
– Musimy wypracować jednak czytelne zasady finansowania tych przedsięwzięć – zauważył prezes RIG, przestrzegając optymistów, że przechodzenie na gospodarkę niskoemisyjną nie będzie procesem krótkotrwałym.
Karolina Laszczak z Urzędu Marszałkowskiego Województwa również zwróciła uwagę na kwestie finansowania podkreślając, iż samorządy dysponują znacznymi, acz ograniczonym w stosunku do potrzeb środkami. – Małopolska ma na ten cel (w ramach RPO) ok. 420 mln euro, z czego 100 mln euro na likwidację tzw. kopciuchów. To starczy na wymianę maksymalnie 40 tys. kotłów. Tymczasem w regionie takich pozaklasowych urządzeń grzewczych na paliwo stałe jest ok. 0,5 mln (dla porównania; w Śląskiem jest ich ponad 700 tys.).

Uczestniczący w dyskusji zgodzili się, że do walki z problemem niskiej emisji trzeba pieniędzy i społecznego wsparcia. Pierwszych jest za mało, ale na szczęście obywatelskiego zaangażowania nie brakuje. Zdaniem Karoliny Laszczak nie byłoby uchwał antysmogowych w Polsce, gdyby nie działalność organizacji pozarządowych, w rodzaju Polskiego Alarmu Smogowego i jemu podobnych.

Po zakończeniu sesji plenarnej eksperci dyskutowali w ramach kilku paneli tematycznych, gdzie szczegółowo poruszano kwestie merytoryczne związane z problematyką Forum.

Klastry energetyczne zostały pokazane, jako efektywny czynnik integrujący działania antysmogowe, dzięki temu, iż poprzez produkcję energii odnawialnej w skali lokalnej nie tylko przeciwdziałamy zanieczyszczeniu powietrza, ale i podnosimy bezpieczeństwo energetyczne rejonów. W ramach panelu poświęconego tzw. smart city rozmawiano o wpływie innowacyjnych technologii miejskich na jakość powietrza i komfort życia, np. dzięki elektromobilności ale również dzięki wykorzystaniu danych do efektywnego tworzenia struktury drogowej miasta, czy systemu transportu zbiorowego. Podkreślano szerokie możliwości wykorzystania doświadczeń zagranicznych. Była okazja ku temu, gdyż XII Forum towarzyszyła IV Polsko-Niemiecka Giełda Kooperacyjna poświęcona m.in. technologiom efektywności energetycznej oraz odnawialnym źródłom energii.

O ile technologie smart city wydają się rozwiązaniami przyszłościowymi, to optymalizacja systemów grzewczych w połączeniu z podnoszeniem efektywności energetycznej budynków to działania doraźne, których efekty możemy odczuwać od razu. „Budynki efektywnie energetyczne sposobem na smog”? Oczywiście, że tak. Dyrektywy unijne dotyczące efektywności energetycznej muszą być wdrożone w polskim systemie. Jeśli do ogrzania jednego budynku trzeba kilka lub kilkanaście razy mniej energii niż do innego, oznacza to, że trzeba budować budynki zużywające mniej energii i modernizować do takich wzorców już istniejące. To kierunek tyleż ekologiczny, co ekonomicznie uzasadniony, nie ukrywali paneliści. Nowoczesne rozwiązania grzewcze w połączeniu z kompleksową termomodernizacją budynków są skutecznym sposobem z walką ze smogiem – przekonywała Anna Bogusz z Fundacji na Rzecz Efektywnego Wykorzystania Energii.

Podnoszenie efektywności energetycznej to także potencjał dla rozwoju firm i tworzenia nowych miejsc pracy. Moderujący dyskusję Janusz Starościk ze Stowarzyszenia Producentów i Importerów Urządzeń Grzewczych podkreślał, iż szczególnie na południu Polski mamy wiele firm wyspecjalizowanych w produkcji urządzeń solarnych, zaś rozwój energetyki rozproszonej to nowe miejsca pracy nie tylko w produkcji, ale też wśród instalatorów, serwisantów itp., które częściowo mogą zagospodarować osoby odchodzące z przemysłu wydobywczego.

W kontekście działań na rzecz ograniczania niskiej emisji podkreślano także wagę lokalnych kampanii informacyjno-edukacyjnych, integrujących mieszkańców, organizacje pozarządowe oraz samorządy. Działalność alarmów smogowych, czy inicjatywy takie jak największa na Śląsku kampania międzygminna „Gmina z dobrą energią” to ważny krok w kierunku wspólnej walki o czyste powietrze. Niemniej jednak, aby skutecznie walczyć ze smogiem, potrzebne są odpowiednio wysokie środki finansowe, a także rozwiązania legislacyjne na szczeblu rządowym, podkreślał Piotr Kuczera, Prezydent Rybnika.

Podsumowując ustalenia XII Forum Nowej Gospodarki można stwierdzić, iż aby skutecznie walczyć z problemem niskiej emisji potrzeba przede wszystkim zmian legislacyjnych, dostępności środków finansowych oraz kompleksowych działań informacyjno-edukacyjnych. Kluczowe jednak, aby zmagania z niską emisją prowadzone były w ramach ścisłej współpracy międzysektorowej. Tylko wspólne, skoordynowane działania biznesu, nauki i administracji mogą sprawić, iż niska emisja jako „palący problem” będzie stopniowo odchodziła w przeszłość. Niestety, co do tego, że nie będzie to krótka wojna, paneliści i eksperci uczestniczący w XII Forum Nowej Gospodarki nie mieli wątpliwości.

O organizatorze XII Forum Nowej Gospodarki:
Katowicki Euro-Centrum Park Naukowo-Technologiczny istnieje od 2007 roku. Tak jak cała Grupa Euro-Centrum koncentruje się na rozwoju technologii energooszczędnych oraz poszanowaniu energii w budynkach. Jest miejscem spotkania biznesu z nauką. Wynika to m.in. ze współpracy z wiodącymi ośrodkami naukowymi; m.in. Akademią Górniczo-Hutniczą, Uniwersytetem Śląskim, Politechniką Śląską, Politechniką Krakowską, Śląśkim Uniwersytetem Ekonomicznym, Instytutem Chemicznej Przeróbki Węgla w Zabrzu, katowickim Instytutem Technik Innowacyjnych EMAG, Instytutem Ekologii Terenów Uprzemysłowionych w Katowicach, Polską Organizacją Rozwoju Technologii Pomp Ciepła w Krakowie oraz warszawskim Instytutem Techniki Elektronowej…
Jedną z wizytówek Parku jest innowacyjny budynek pasywny nagrodzony europejską nagrodą Green Building Award, wyróżnieniem przyznawanym dla najbardziej ekologicznych obiektów w Europie. Działa tu także Centrum Szkoleniowe Nowoczesnych Technik Grzewczych, które powstało z myślą o instalatorach urządzeń zasilanych odnawialnymi źródłami energii oraz producentach i przedsiębiorcach testujących materiały wykorzystywane w budownictwie energooszczędnym.




Seminaria Szkoleniowe w okresie maj – lipiec 2017r.

Szanowni Państwo,

Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z Seminariami Szkoleniowymi Śląskiej Izby Budownictwa z zakresu prawa budowlanego oraz budownictwa, w okresie maj – lipiec br.

TEMATY I TERMINARZ SZKOLEŃ

W przypadku zainteresowania, prosimy o przesłanie karty zgłoszeniowej na adres izbabud@izbabud.pl

KARTA ZGŁOSZENIA




Wiosenna odsłona targów SIBEX ! 21-23 kwietnia 2017r.


Wiosenna odsłona targów SIBEX !
JUBILEUSZOWA 10 EDYCJA TARGÓW!

sibex-468x270

W dniach 21-23 kwietnia 2017 roku w Centrum Targowo-Konferencyjnym Expo Silesia w Sosnowcu odbędzie się jubileuszowa 10. edycja Targów Budowlanych SIBEX 2017.

Targi SIBEX są jedną z najdłużej organizowanych przez Expo Silesia imprez targowych i są doskonale znane mieszkańcom regionu, którzy tłumnie co roku je odwiedzają. W budowlanej części wystawy można zapoznać się nie tylko z najnowszymi materiałami budowlanymi i ofertą firm usługowych z zakresu budowy i remontów, ale także znaleźć elementy niezbędne do wykańczania wnętrz, dokonać wyboru odpowiedniej instalacji grzewczej, klimatyzacyjnej czy wodnej, a nawet dokonać zakupu odpowiednich mebli czy dekoracji.

Podczas tegorocznej edycji Targów SIBEX odbędzie się XII KONFERENCJA NAUKOWO-TECHNICZNA „KOTŁY MAŁEJ MOCY ZASILANE PALIWEM STAŁYM – zmiany legislacyjne dotyczące sektora ogrzewnictwa indywidualnego w Polsce”.
Organizatorem Konferencji jest Instytut Chemicznej Przeróbki Węgla.

W tym samym czasie odbędą się:

Targi DZIAŁKI I OGRODY 2017 to wydarzenie skierowane m.in. do firm oferujących małą architekturę ogrodową, meble, altany, urządzenia ogrodowe, narzędzia i maszyny dla ogrodnictwa, projektowanie ogrodów oraz wiele innych niezbędnych rzeczy, aby nasze ogrody rozkwitły na wiosnę.

Salon Wyposażenia Wnętrz WYGODNY DOM 2017 w ramach którego zostaną zaprezentowane najnowsze trendy dotyczące urządzenia i wyposażenia wnętrz. Nie zabraknie również wszelkiego rodzaju mebli, artykułów dekoracyjnych, oświetlenia, tekstyliów, ceramik.

Salon Ogrzewania Ekologicznego EkoCiepło w ramach którego zwiedzający będą mieli możliwość pozyskania kompleksowej informacji nt. możliwości pozyskania dofinansowania lub zwrotu kosztów inwestycji związanych z wymianą pieców c.o. oraz instalacji grzewczych, przyczyniających się do ograniczenia „Niskiej Emisji” z ogrzewnictwa indywidualnego, a także możliwości wyboru urządzenia w ramach ekspozycji targowej.

WSTĘP i PARKING BEZPŁATNE!!!

 ORGANIZATOR:

Centrum Targowo-Konferencyjne
Expo Silesia Sp. z o.o.
ul. Braci Mieroszewskich 124Bez nazwy-1
41-219 Sosnowiec
http://exposilesia.pl/

 

KONTAKT:

Sylwia Pałaczanis-Langier
Menedżer Projektu
sylwia.langier@exposilesia.pl
sibex@exposilesia.pl
tel. 32 788 75 45
fax. 32 788 75 26
kom. 510 031 696
www.sibex.pl




Pożyteczne i owocne spotkanie w Ustroniu

W dniach 30 – 31 marca 2017r. w Ustroniu – Hotel „Jaskółka”, odbyło się kolejne, coroczne – X ŚLĄSKIE SEMINARIUM BUDOWLANE – organizowane przez Kolegium Forum Budownictwa Śląskiego oraz Regionalny Związek Rewizyjny Spółdzielczości Mieszkaniowej w Katowicach.
Tym razem Seminarium obejmowało informacje dotyczące projektu ustawy o zmianie ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych oraz niektórych innych ustaw, problemów branży budowlanej związanych z odwrotnym obciążeniem w podatku VAT , zagadnienia dotyczące ochrony danych osobowych od 2018 roku w organizacjach gospodarczych oraz bezpieczeństwa w budownictwie.
W imieniu organizatorów, Seminarium otworzyli Tadeusz Wnuk – prezydent Śląskiej Izby Budownictwa, Przewodniczący Kolegium „Forum” i Franciszek Buszka – Przewodniczący Rady Śląskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa, Wiceprzewodniczący Kolegium „Forum” . Obecny był również Andrzej Nowak – Honorowy Przewodniczący Polskiego Związku Inżynierów i Techników Budownictwa Oddział Katowicki. Tadeusz Wnuk i Franciszek Buszka przedstawili przybyłych na Seminarium uczestników „Forum Budownictwa Śląskiego” i gości m.in. przedstawicieli Państwowej Inspekcji Pracy, Okręgowego Inspektoratu Pracy w Katowicach Lesława Mandraka – p.o. Okręgowego Inspektora Pracy i Anettę Ranosz – Nadinspektora Pracy, dr Rafała Rębilasa – Prodziekana Wydziału Nauk Stosowanych Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej, Antoniego Falikowskiego – Prezesa Związku Pracodawców Budownictwa w Gliwicach i Joannę Koch-Kubas – Prezesa Zarządu Regionalnego Związku Rewizyjnego Spółdzielczości Mieszkaniowej w Katowicach.
Prowadzący obrady zaprezentowali projekt „Programu” – wspólnych przedsięwzięć „Forum Budownictwa Śląskiego” w 2017. Projekt Organizacji i Założenia Programowe konferencji IX Śląskiego Forum Inwestycji, Budownictwa, Nieruchomości, która odbędzie się w dniach 21- 22 czerwca 2017 r. w Centrum Edukacyjno – Kongresowym Politechniki Śląskiej w Gliwicach. Będzie to przedsięwzięcie programowe: „WSPÓŁCZESNE I INNOWACYJNE ROZWIĄZANIA W BUDOWNICTWIE POWSZECHNYM” z następującym tematem: „EKONOMICZNE BUDOWANIE I REMONTOWANIE – ASPEKTY PRAWNE, FINANSOWE, TECHNICZNE; PROGRAM „MIESZKANIE +” W BUDOWNICTWIE
Zabierając na początku Seminarium głos Lesław Mandrak – p.o. Okręgowego Inspektora Pracy zwrócił uwagę na tak ważne dla budownictwa zagadnienie, jak bezpieczeństwo pracy na budowach. Wyraził nadzieję, że w tej kwestii bardzo dobra, stale trwająca współpraca Okręgowego Inspektoratu Pracy w Katowicach ze Śląską Izba Budownictwa przyniesie pożądane dla środowiska efekty w postaci zmniejszenia się liczby wypadków.
W kolejnym punkcie obrad Ireneusz Jóźwiak – Dyrektor Wykonawczy Forum Budownictwa Śląskiego dokonał prezentacji planowanych referatów autorskich konferencji IX Śląskiego Forum Inwestycji, Budownictwa, Nieruchomości, zachęcając do dyskusji na ten temat i przeprowadzając w tej sprawie ankietę wśród uczestników spotkania. Prezentacji planowanych referatów autorskich dokonał również Mariusz Czyszek -Wiceprezydent Śląskiej Izby Budownictwa
Bardzo ważna, a na pewno nie do końca wyjaśniona prawnie sprawa, jaką jest obecnie „Ochrona danych osobowych od 2018 roku w organizacjach gospodarczych” była tematem wystąpienia dr Rafała Rębilasa – Prodziekana Wydziału Nauk Stosowanych Wyższej Szkoły Biznesu Dąbrowie Górniczej oraz wnikliwego wykładu Jarosława Żabówki Administratora Bezpieczeństwa Danych Osobowych. To, że temat ten jest bardzo dyskusyjny i czasami enigmatyczny sprawiło, że prowadzący musieli często wyjaśniać problemy i opowiadać na liczne pytania uczestników Seminarium.
Ostatnim punktem merytorycznym pierwszego dnia Seminarium były WARSZTATY – „Projekt ustawy o zmianie ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych oraz niektórych innych ustaw”, które prowadziła Joanna Koch-Kubas Prezes Zarządu Regionalnego Związku Rewizyjnego Spółdzielczości Mieszkaniowej w Katowicach. Pani Prezes przedstawiła kolejny, przygotowany przez część posłów projekt zmian w spółdzielczości mieszkaniowej. W trakcie warsztatów odbyła się gorąca dyskusja na ten temat.
W drugim dniu seminarium informację tematyczną na temat okresowej oceny wypadków przy pracy w budownictwie na podstawie danych Państwowej Inspekcji Pracy przedstawiła Anetta Ranosz – Nadinspektor Pracy z Państwowej Inspekcji Pracy, Okręgowego Inspektoratu Pracy w Katowicach.
„Problemy branży budowlanej związane z odwrotnym obciążeniem w podatku VAT” zaprezentowali przedstawiciele Kancelarii Podatkowej – Paczuski Taudul Doradcy Podatkowi Spółka Partnerska.
Reasumpcja obrad uczestników Seminarium. Przyjęcie końcowego „Programu” wspólnych przedsięwzięć uczestników Forum oraz Planu i harmonogramu dalszego organizowania konferencji – „IX Śląskiego Forum Inwestycji, Budownictwa, Nieruchomości” zakończyła obrady Seminarium.
* * *
Podczas spotkania swe oferty zaprezentowali partnerzy merytoryczni Seminarium:
– Nowoczesna technologia uszczelniania przewodów kominowych FURANFLEX TERMO KOMIN sp. z o.o.
– Nowości i rozwiązania systemowy firmy Greinplast Sp. z o.o. w budownictwie
– Bezpieczne inwestowanie w trudnych czasach – Dom Inwestycyjny XELION Sp. z o.o.Union Investment Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych SA

DSCF8055

20170330_130340




Sprawozdawcze posiedzenie Rady Śląskiej Izby Budownictwa

Biuro Izby uprzejmie informuje,  że w dniu 23 marca 2017r. o godzinie 13.00 w siedzibie Katowickiej Spółdzielni Mieszkaniowej odbyło się sprawozdawcze posiedzenie Rady Śląskiej Izby Budownictwa, Komisji Rewizyjnej oraz Rady Programowo-Konsultacyjnej.

W trakcie tego posiedzenia zostały zatwierdzone sprawozdania z działalności Śląskiej Izby Budownictwa w 2016 roku oraz materiały programowe na rok 2017.

Bez tytułu

 




Relacja z otwartego spotkania władz statutowych Izby, firm członkowskich oraz uczestników Forum Budownictwa Śląskiego

2
W dniu 15 grudnia br. w siedzibie Architektonicznego Biura Projektów AB-PROJEKT w Tychach, odbyło się otwarte posiedzenie członków Rady naszej Izby wraz z Komisją Rewizyjną oraz członków Rady Programowo Konsultacyjnej, z udziałem kierownictwa firm członkowskich.

Tradycyjnie w trakcie tego spotkania miało miejsce podsumowanie naszej wspólnej działalności w bieżącym roku, wręczenie nagród  i Tytułów kolejnej edycji konkursu„Śląskie Budowanie” oraz Tytułów Honorowych wraz z Grafiką Tadeusza Siary „Współtwórca Drogowej Trasy Średnicowej” jak również złożenie sobie życzeń Świątecznych i Noworocznych, podczas wzajemnego łamania się opłatkiem.

15555192_1328201790533991_545675028_o

ŚLĄSKA WIELKA NAGRODA BUDOWNICTWA

dla firmy TERMO-ZEDBUD Sp. z o. o.

dscf7542

Tytuł Honorowy wraz z Grafiką
„WSPÓŁTWÓRCA DROGOWEJ TRASY ŚREDNICOWEJ”

dscf7615

Od lewej:
Arkadiusz Dunaszewski
Zastępca Dyrektora ds. Przygotowania
Stanisław Dróżdż
Prezes EKOBUD S.A. w latach 1994 – 2014
Janina Gojny
Wiceprezes Zarządu Drogowej Trasy
Średnicowej S.A. w latach 2012 – 2015
Ewa Mucha
Zastępca Dyrektora Wydziału Komunikacji i Transportu
Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego
Marian Kapołka
Wiceprezes Zarządu Drogowej Trasy
Średnicowej S.A. w latach 1995 – 2003
Piotr Wojtala
Dyrektor Miejskiego Zarządu Ulic
i Mostów w Chorzowie

dscf7534
dscf7599
dscf7569
dscf7528
Serdecznie dziękujemy wszystkim za tak liczną obecność.

 




Pełna relacja z XIX Gali Budownictwa

Szanowni Państwo,

Zapraszamy do zapoznania się z poniższą relacją filmową z XIX Gali Budownictwa, która odbyła się 25 listopada w Teatrze Miejskim w Gliwicach.




Relacja zdjęciowa z XIX Gali Budownictwa

Zapraszamy do zapoznania się z relacją zdjęciową z XIX Gali Budownictwa pod poniższym linkiem:

ZDJĘCIA Z XIX GALI

europerspektywy-sm11423136019strona-tutulowa